Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Älgjakt

Av linnsan77 - 8 november 2008 12:42

oj sov ganska ok trots att det var en 120 säng..har börjat vänja mig kanske...;)

gick upp vid 6 sen käkade vi lite frulle och packade i ordning matsäck o tog på oss varma kläder..

träffades vid slakthuset vid 7 och då fick man sina placeringar..

vi skulle placeras vid skjutfältet vid ett hygge...

det var inte så kallt vilket var skönt..runt 0 grader..


Ja klockan 8 då var det bara att vara tyst och spana och viska om de var ngt...

Vi fikade starx efter 9 sen en timme senare och då eldase vi också det var så mysigt..tyvärr tog jag inga kort på mig bara på min jägare :) och sen på den enda älgkalven som skjutits under dagen..

vi satt till klockan 12 sen åkte vi tillbaka till slakteriet och väntade in kalven och det tog 2 timmar innan flaket kom...sen åkte vi hem till spörs..

Vi kollade lite på tv pearl habour..den är så fin men sorglig...små vilade lite under tiden..


Sen duschade vi och mös..

Vid 18.30 skulle vi äta finmiddag..Vi var 9 personer totalt..åt god oxfile med potatis och morotsgratäng med kantareller och hericovertes så gott och drack gott till..till efterrätt var det kladdkaka eller äppelpaj..mums.. de sjöng för mig efs jag fyllt år i tisdags...sedan satt vi och snackade och kollade gamla kort fram till klockan var strax efter 22..då var vi så trötta och gicko la oss.somnade direkt..imorgon ska jag inte gå upp tidigt och vara me på jakten utan få sova läänge..



Pratade me mamma o pappa de var hos syrran i eskilstuna..

fick senare kort från när de var på grappa..




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnsan77 - 23 augusti 2014 08:16


Som sagt tiden går fort. Nere i Stockholm på snabbvisit kom igår åker hem idag. Idag är det dop för kusin sonen Leo . Vi åker till älskade mamma och hälsar på vid graven då det är hennes födelsedag imorgon. sen åker syrran med mig upp i eftermiddag...

Av linnsan77 - 14 juli 2014 11:01

                     Idag firar jag pch Emil 2 år som gifta och har känt varandra i 6 år 💜💜💕💜💕.Nu lämnar vi Stockholm för några dagar efter 40 års firande med Alex och Renata och träffat syrran en...

Av linnsan77 - 9 juli 2014 22:59

Jag har ju faktiskt semester så ska väl hinna med att skriva lite iallfall. Mycket har hänt sen sist men lägger ut bilder så ser ni. Vi har fått klart vårat hus äntligen efter 2 års nybygge och allt. Jag har fått min walk in closet ;) och mycket ...

Av linnsan77 - 30 december 2013 13:56

Har inte tid men ska verkligen bättra mig till nästa år.  Ingen vit snö iår 5 plus grader men jul blev det ändå. Dock förkyld hela veckan innan jul och fortfarande dock inget som smittar enligt läkaren och hostan är iallafall borta. En underbar jul...

Av linnsan77 - 7 oktober 2013 15:49

I torsdags vabbade jag och hann göra kanelbullar då de var kanelbullens dag på fredagen.Hann göra egna kransar till dörrarna :)  Sen kom papsen i fredags och Så mysigt att haft pappa här i helgen men tiden gick så fort. Hon var i viken en sväng på cr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards