Alla inlägg under juli 2009

Av linnsan77 - 31 juli 2009 10:21

Jag gick upp vid 9.30 och imorrn e de upp tidigt efs de är tävling för emil..

 Svärfar och Carina kom förbi igår och sa att de var erbjudande på granngården om två svampkorgar och svampkniv för 180 kr om jag säger hans kundnummer så ska åka och handla det idag tänkte jag......

Det märks att tiger saknar husse, han går och mjauar ibland uppe i sängen tror att han ligger där....de är husses katt och lillan är som en svans efter mig..

Nu har jag varit i stan och var på coop extra och pratade med ägaren..han fick papper om mig och sa att han ska ha mig i åtanke framöver..det fanns dock inge jobb än för de har så många sommarjobbare..

Jag åkte till granngården men svampkorgarna var tyvärr slut :( men de blev lite annat..köpte ugnsrengöring och en sån där ställning att hänga strumpor och underkläder på, två små leksaksråttor till kissarna och en hamburgare på max..fy inte bra men jäkligt gott..har nu bakat en kycklingpaj att äta imorgon när vi kommer hem från crosstävlingen..


Ska hänga tvätten nu sen tömma diskmaskinen..

Undra när älsklingen kommer hem..vi sa att vi skulle äta rester idag..har massa mat kvar sen grillningen..

Ändrade planer..Poffen ringde och frågade om vi ville med och äta räkfross på kilafors herrgård :)

 så jag övertalade emil trots att han är helt slut och måste fixa med hojjen inför morgondagen..men poffen sa att vi kan äta sen åka hem..gud så gott det ska bli.. och tack älsklingen för att du orkar för min skull..supertrevligt avslut på semestern:)

Det var underbart gott och supertrevligt..synd att vi var tvungna att gå hem så tidigt bara..Men ser framemot kräftor nästa gång :)
När vi kom hem åkte emil ner i garaget och mecka klart och jag  åkte på cykeltur med carina och olle..vi hamnade till slut hos några jättetrevliga som bor nära oss som är från stockholm de var där på sitt landställe..vi drack vin och vid 23 tiden cyklade vi hem och då hade älkslingen precis lagt sig..

sov gott

Imorrn ska vi upp tidigt på cross så vi la oss vid 23 tiden



Av linnsan77 - 30 juli 2009 10:16

Vi vaknade vid halv åtta emil gick upp då vi andra gick upp vid halv nio..sen dukade vi fram frukost och åt sen blev de att packa ihop och vid tio över 9 så åkte de hemmåt och emil iväg..jag blev fru soloqvist..satte på en maskin tvätt sen blev det att städa undan efter vårat främmande..^Pratade me min älskling och han saknade mig precis som jag honom och ville attjag skulle åka dit ikväll men sa att jag ska vara hemma me kissarna..vi behöver vara i från varandra också..


Jag åkte in till stan och hanldade kattmat och lite annat..kollade efter en bordsantenn så vi kan se på massa kanaler som tobbe fixat via datorn ner på mn tv..tusen tack för hjälpen tobbe..men hittade ingen de sulle få in sa de på elgiganten...

När jag kom hem hade svärfar kommit hem från sin norge resa..jag åkte hem och gjord mat till mig sen blev de att titta på tv..vid 21 tiden gick ag ut och cyklade en sväng..

Emil ringde vid 22 och sa gonatt och jag kollade på en stnd till sen slocnade jag och kissarna i sängen..


Av linnsan77 - 29 juli 2009 10:33

Ja de blev inga fiskar igår heller,,jag fick en stor mört det var de eda...men vi grillade korv och satt och mös och pratade vid elden..Vi kom hem vid 23.30 sen blev det sängen..

Idag är det fullrulle..Vid 13 tiden kommer Nettan emd familj..

Vi har plockat undan och fixat och jag har förberett allt inför middagen...Har vattnat westberg blommor för de kommer hem på torsdag kväll eftersom de tog en sväng till norge..

Vid 13.30 kom de och vi fikade lite sen fick de se hur vi bor och vi gick ner till svärfar och emil visade corvetten, och alla utymmen vi har där nere, vi gcik ner till ån och tiger var me men lillan stannade kvar uppe i huset..

Hörde om johan ville komma och äta men han hörde inte av sig..

Vi drack, åt gott och hade så trevligt sen vid 21 tiden tog vi en promenad till vattenfallet och jonathan fick se får, hästar, kossor och så hittade vi lite svamp :)

Sen bädda vi ordning där uppe och lite senare blev kortspel..Vi la oss vid halv ett,  i rätt skaplig tid efs emil skulle upp och jobba på hans mammas sommarhus och hallbergs skulle hem och packa om och åka till landet och äta kräftor..gotti..

Kissarna sov inne hos oss hela natten trots att dörren va öppen om de ville gå till soffan där de andra sov..


Tack för att ni kom och hälsade på oss..

Av linnsan77 - 28 juli 2009 11:58

Tack för igår sara och johan jätte trevligt och god mat och dricka..kul och spela nintendo wiie..skitroliga spel ju de finns..och bra motion man kan få genom vissa..haha...

Det blev ingen grillnatta för vår del,  vi hade så trevligt med johan och sara så vi kom därifrån vid 23 tiden och stackars sara skulle upp idag och jobba..


Mannen gick upp 6.45 och åkte till sandström och hjälpte han med huset hela dagen..själv har jag fixat middag..räk och fiskgryta sen har jag lagt kött och kyckling i marinad inför imorgon när familjen halleberg kommer :)


Ska ta och städa lite här också sen kanske jag åker in en sväng till stan..

Älsklingen ska iväg och träna cross sen hela kvällen efs det är tävling både lördag och söndag..

Orkar inte åka in till stan fick paprika av westberg och jordisar de som jag tänkt handla..Det blir fiske ikväll med jonke och sara och emil kommer dit senare efter träningen..typ 21.30 tiden..

De kommer och hämtar upp mig vid 20 tiden..


Vad synd att ni inte stannar över natten..vill ju det..hoppas ni ändrar er..vore så kul om ni stannade över natten..känns som vi har så mycket att prata om...


Av linnsan77 - 27 juli 2009 14:23

Kissarna sov hos i sängen i natt men det var kört för de kurrade och tassade och vid 3 så tog jag ut dem..jag kan inte sova med deras kurrande hela tiden...

Vi ställde klockan på 8 efs vi ska till banken och fixa med det gemensamma kontot..

Sen köpte emil ite saker för 1000 till fisket så vi kan fiska gös :) sen blev det nya handtag till min cykel och sen bolaget och sen hemköp och handla allt inför besök av familjen hallberg på onsdag :)

Vi käkade lkorv med bröd itll lunch..nu har emil klippt gräset. jag har gjort rabarber paj att ha med ikväll då vi ska till johan och sara på middag..det är grillnatta på stan så vi svänger kanske förbi där senare..

Ska hänga tvätt och göra sallad till ikväll att ha med också..

Sen kanske jag gör en kladdkaka att bjuda på när vi får främmande..

Av linnsan77 - 26 juli 2009 12:26

Vaknade vid 6 och gav kissarna mat sen somnade vi om till 9.30 av att telefonen ringde..de var sketner som skulle höra var de skulle träna cross idag..emil väntar på micke som har hans crosskläder och stövlar och emil har hans hoj här i garagret..typiskt att han skulle ut och festa igår också..

Det är lite sol ute idag..ska damsuga och tvätta lite sen blir det soffan framför någon film efs jag ändå är ensam hemma till 16.30

Vi käkade kassle roch färskpotatis till middag och sen kom jonke och sara förbi och fikade..

Vid 21 tiden gick vi en sväng i svampskogen sen blev det soffan framför en rolig film kumar och harald tror jag den hette..


 

Vad mysigt för er att eran lille prins har kommit dock 5,5 vecka för tidigt..så liten 2,4 kg..hoppas allt gick bra och att vi ses snart..kramis




Av linnsan77 - 25 juli 2009 11:31

Vi vaknade vid 10.30 och dp var det dags att gå upp..vi gjorde oss klara för att åka in igen..jag fick köra för emil var lite bakis och skakis ...

Vi åt frukost sen drog vi..de var reg i luften..tält och allt stod kvar så de var ju bra.. de spelade mot umea och de blev stor förlust..såklrt med tanke på att hela laget var ute och festa igår..hmm..inte umeå de unga var endast där för att vinna..18 mot 78  blev det..sen vid 15 tiden åkte vi hem..vi bestämde att inte festa idag..utan åka med corvetten på cruising ikväll och in till stan och käka middag..mysigt..

Det blev ingen cross tävling i bollnäs imorrn efs det regnat så mycket..men Emil ska träna i viken istället..

Vad kul Nettan och Tobbe och J att ni kommer hit på onsdag..hoppas på fint väder så vi kan grilla då :)

När vi kom hem från brännbollen åt vi salladen som jag hade gjort i går sen blev det rygglåge i soffan ett par timmar..vi var båda helt slut...vaknade vid 17.30 då var det bara att göra sig iordning..svärfar och carina kom och hälsade på kissarna sen skulle de iväg på grillfest utomhus..

Vi åkte in vid 19 tiden och käkade god planka på roma där vi åt pizza igår..sen var det cruising så det smällde av de..kul för de var så många fna och fula bilar som åkte runt i stan, vi burnade och massa andra..kul ..de var typ köer och emil sa att de aldrig varit så mycket folk förr om åren..sen parkerade vi och mötte upp crossgänget som var i full gas..de söp och skulle ut senare på kvällen..jag kände att de var skönt att inte gå ut ikväll igen...synd bara att de var fler jag kände som skulle ut ikväll..hade nog haft roligare då än igår..

Vid 23.30 åkte vi hemmåt igen..

Vi la oss och somnade ganska fort efter att jag gått ner för jag hörde att kissarna gjort ngt...de slog ner vasen från köksbordet så de var glas på govet så kollade att de inte hade skurit sig sen fick jag plocka bort och damsuga..sen somnade vi..



Av linnsan77 - 24 juli 2009 11:13

Ja då var det den traditionella helgen då det är lag från hela sverige men flest från gävleborgslän som kommer för att tävla i brännboll..låter skumt men de var ett otroligt engegemang, jag var verkligen förvånad..tänkte va spela tävling i brännboll visst när man är några få som gör de för skojs skull men att vara 48 olika lag...lagen hade alla olika lagt-shirtar och många var utklädda i något tema..bland baywatch, filmer, gangester, pirater etc..vårat lag hette crossfamiljebn efs så många kör cross i laget..

Vi hoppades bara att vädret skulle hålla efs det var jätteblött på marken..

Många smarta spelade i fotbollsskor för de kan man springa bra i fast det är blott..men lervälling blev det..och många som halkade av fylla eller dålig balans var nog både och ;)..Många slängde sig i geggan för att offra sig för laget så de inte blev brända..

De var lyckat..vårat lag som bestod av 14 man varavv tre tjejer förlorade första matchen mot källänges lag som hette we are probably the best team in the world... sen vann laget mot den andra matchen..det var hela tiden sex lag som spelade samtidigt på planen...

Efter sista matchen åkte vi hem och käkade korv o makaróner och sen göra oss klara..sen kom sara tack snälla du för att du hämtade oss efter en och enhalv timme och körde oss för att vi skulle på förfest hos micke..Vi var där till 21 sen hade de bokat bord på roma.. Jag och Emil delade på en pizza sen vod 22.30 tiden tog vi taxi till långnäs för där forsatte sen kvällen..

Det regnade och regnade..

De var inte så många där men det blev fler under kvällen..jag träffade en kollegas dotter där..kul och sen en gammal barndomsvän från förr ute på värmdö..kul..de hade flyttat upp hit för 8 år sen och vi har inte setts på typ 20 så de var kul..hon var sig lik :)

Men jag blev lite less och tillslut ville jag åka hemmåt..blev lit besviken på en viss person...halv ett ringde Carina som hade varit med svärfar hos bekanta så hon hämtade upp mig och Emil...Det blev lite diskussion när vi kom hem men det löste sig..

Imorgon ska vi ut till brännbollen för att möta det årliga vinnarlaget Umeå vid 13.40

Vi somnade vid halv två




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards