Alla inlägg under juni 2009

Av linnsan77 - 22 juni 2009 06:19

Vaknade att jag hade lite ont i ryggen men tänkte inte mer på det..hade väl sovit dåligt men sen under dagen blev det värre och värre på jobbet..fick åka hem tidigare av kollegan och la mig i sängen..var typ grinfärdig...ringde emil och han var hos massören och skulle sen vara kvar i stan efs han skulle åka med hasse på crosstävling i rättvik..

Själv släppte jag ut kissarna en stund sen blev det soffan iryggläge det enda som gick..

Hängde tvätt, värme mat i micron och sen blogga lite och duscha och sen soffan igen..Tog inga värktabletter för ville se hur ont det verkligen gjorde..bara det inte är sen jag krashade med skidorna..att det är sprickan som krånglar igen..

Emil kom hem vid 23 men då sov jag..låg på rygg och det är inte vanligt jag som alltid sover på mage eller på sidan..


Gonatt

Av linnsan77 - 21 juni 2009 19:55

Vi gick upp vid 8.30 och emil skulle träffa sankta claus och hasse vid banan och träna..inna han åkte så fixade vi lite här hemma och släppte ut kissarna..de älskade att vara ute och såklrt klättrade de upp i trädet..så de satt o pep och kunde inte komma ner..emil fick ta fram stegen och klättra upp o hämta dem..nästa gång de klättra så sprutade ja ner de med blomsprayflaskan så de hoppade ner..men tiger struntade visst i de så han sprang upp igen så jag fick klättra upp efter honom..

Jag damsög hela huset och tvättade och plockade undan, jag planterade ut vissa av växterna jag har sått i blomkrukor inne..

Emil kom hem vid 16 och vi kollade lite cross sen gjorde jag korvstroganoff och ris och efter middagen tog vi en promenad i det fina vädret..


Av linnsan77 - 20 juni 2009 18:29

Somnade vid 2.30 tiden sen vaknade jag vid 6 och gick upp o kissade det var strålande sol ute och helt tyst på hela campingen ..sen vaknade vi igen vid 9 och då gick vi upp och duschade och sen vid 10.30 vaknade de andra och vi åt frukost tillsammans...vi packade ihop och sen bestämde vi oss för att åka allihopa till dragracing efs homna skulle tävla där med sin volvo...

Det var häftigt att se och sen vid 16 åkte vi hemmåt efs vi skulle äta middag hos svärfar klockan 18..

Sov på vägen hem och sen gosade vi lite me kissarna och gick dit..Vi träffade Elins nya kille  och sen var sara och johan där också..vi satt i växthuset..vi invigde det:)

Vi fick fördrink och sen åt vi förätt som bestod av färsksparris från trädgårdslandet med bacon och lök..sen blev det klyftpotatis med rabarber choutney och fläskfile och kyckling  och bea såklrt:) sen till efterrätt blev det jordgubbstårta..midsommar helgen blev räddad efs vi inte hade ätit någon tårta igår..

Vi gick upp vid 22 vi var helt slut..

Av linnsan77 - 19 juni 2009 16:47

Vi gick upp vid 7.30 och packade iordning allt,,det duggade ute..vi kom iväg vid 9.15 sen kom vi fram till orsa camping vid 11.30 tiden..det regnade nu..Vi parkerade bussen bredvid Räven och Lenas husvagn..de hade tjejerna med och Evelina..

Svärfar ringde och sa att Victoria och Daniel varit och sett det fina växthuset som äntligen blivit klart och Olle tog åt sig äran helt såklrt..;) fast det är mycket Emils förtjänst..

Vi fikade lite sen vid 14 gjorde vi i ordning midsommarlunchen..det regnade in i förtältet så emil och lars tömde massa vatten hela tiden..Vi åt nubbesallad, janssons, sill, och mera sill och färskpotatis och drack nubbe....till kaffet blev det kladdkaka..sen var det dusch och bastu och vid 17.30 gick vi till tivolit och där var det dans kring midsommarstången..det var nu uppehåll och lite sol..sen var det dags att fixa inför middagen..jag snacka till mig så att slam bilen kom till våran husvagn och sög ut massa vatten..likaså de andra grannaran på campingen..jag gav han lite kladdkaka som tack för besväret..det började dugga igen när vi skulle grilla....

Vi drack och sjöng och åt gott och det kom folk till vårat förtält hela tiden..härligt var det och vid 1.30 gick vi in till oss och la oss :)




Av linnsan77 - 18 juni 2009 06:15

Igår när vi lagt oss så hörde vi sen efter en stund ett himla mjauande..emil hade precis somnat då ja sa nää nu är lillan här uppe igen..hur fasen kommer hon upp..tiger han sitter och mjauar för han inte kommer upp...

vi stängde in de i köket inatt igen..men nu har jag försökt igen med en annan lösning men får se ikväll när vi ska lägga sig..emil ska fixa något sa han eftersom vi ska iväg imorrnbitti och svärfar ska vara kattvakt..til lördag kväll..så de är på nedervåningen..

Såg en räv springa längsvägen när jag åkte till jobbet imorse..öppnade vid 6 som alltid och första barmet kommer 6.30

Ska handla lite idag efter jobbet sen ska jag fixa naglarna och sen till bolaget och sen hem till vildarna..tror jag får döpa om Lillan till terroristen..;)

Vi ska ha lte midsommarfirande på kjobbet idag med våra 8 barn sen ska en av kollegorna bjuda på  glass för det är hennes sista dag..vi köpte presentkort till henne på ekmans present affär.

Naglarna blev fina och har nu bokat en klipptid nästa vecka hos en av tjejerna på salongen..

De var jätte kö på bolaget men tillslut kom jag fram i kassan med mina cider och svenska nubbar..

Vi åt fläskkotlett och stripes med feta ost och vinsås och sallad till middag..sen kom svärfar och carina förbi en timme och gosade med kissarna också..de ville hälsa på sina barnbarn så dem ;) efs de ska vara kattvakter imorrn..

Emil gör iordning bussen och jag packar fram allt som ska me..


Är det någon som vet var man kan bo i uddevalla under cross vm 3-5 juli??



Trevlig Midsommar Allihopa!!!!

KRAM


Av linnsan77 - 17 juni 2009 12:49

Vi satte upp staket för kissarna så de inte ska komma upp på övervåningen innna vi la oss men så klrt så hörde vi trippande i trappen...vi ändrade om så vi ställde de på högkant men iallafall så vid 23.30 tiden hörde vi de trippa igen..då var det Lillan som höll på att hoppa över...hon kom över och då sa jag nää nu får de vara inne i köket inatt...

Vi gick upp vid 6 och sen satte jag upp en annan anordning för kissarna så de inte ska komma upp på övervåningen..och jag tror den lyckas..men märker det i eftermiddag när jag kommer hem ;)

Emil ska iväg och köra cross idag efter jobbet..ska ringa lena och höra om hur det blir i midsommar...

Vi kom hem samtidigt och busarna hade inte klarat av att komma upp på ovanvåningen:)

Vi lagade pasta och bacon, paprika, champinjon, basilika och creamfraiche röra till middag sen åkte han till söderhamn på träning..sen har jag små fixat och gjort en kladdkaka till midsommar att ta med om vi åker till orsa..pratade med lena och om vi åker dit på morgonen midsommarafton så är det sen långbord til midsommarlunch och sen dans ring stången..sen på kvällen är EMD där och uppträder..haha..

Öppnar imorrn och ska fixa naglarna vid 14.30 ska till bolaget..idag kom emil hem med sprit :) och sen handla jordisar och lite annat inför fredagen..


 

Av linnsan77 - 16 juni 2009 07:50

Kissarna växer och växer..längtar till de kan vara utomhus..ett himla bajsande hela tiden...och klättrande i gardiner och på bordet..men som sagt de ju små bebisar..

Idag stänger jag så kommer hem sent..ska äta rester..emil skulle tränat cross men måste hjälpa olle med växthuset..så han åker ner dit direkt efter jobbet istället..

Helt otroligt jag ser solen ute idag..men det är fortfarande storm ute..men skönt med lite sol iallafall...

Dagen flöt på bra hade bara 6 barn idag..och härligt att kunna vara ute med barnen..

När jag kom hem hade emil städat hemma och höll på att klippa gräset..tack gulligt älskling..sen åt vi middag och jag var ute en liten stund med kissarna...

de hade inte gjort något vad vi kan se när de varit själva men får se imorrn när de har större del att vara på i huset :)

Svårt att avmaska dem efs emil inte vill, han har så svårt när de mår dåligt..och vem fasen har inte det men det är ju ett måste..,,la ner de i mjölk utspätt med vatten men de vill inte dricka de..

Kissarna ska få vara på hela nedervåningen , vi ska sätta för upp till trappan..

Nu ligger de och busar i soffan medans jag skriver en snabb uppdatering..ska ner till svärfar och emil sen och ta kort på växthuset de sätter ihop..


Av linnsan77 - 15 juni 2009 06:43

Öppnade idag..steg upp vid 4.50 imorse och det hade slutat regna..jippi..men det var verkligen som höst ute..kissarna sussade när jag kom ner i köket..då blev de livat.. de busade, bajsade och sen åt de..

Slutar tidigt idag så då ska jag handla snabbt och sen hem till mina små bebisar..och se om de rivit ner något i köket...hoppas de inte sitter och piper efs de får vara ensamma idag för första gången...

Ska göra potatismos när jag kommer hem och så blir det falukorv i ugn till det till middag.

När jag kom hem låg de och sov, emil hade varit hemma vid 1 tiden och då busade de förfullt..men de roliga var att när jag kom hem så sov de och då rusade de till matskålen och åt sen bajsade båda två..de är för roliga, inte när husse är hemma bara när jag är hemma..fniss..Vi vilade en stund uppe i soffan och gick ner vid 16 tiden och började med maten.

Vi åt middag vid 18 sen låg kissarna i soffan nere med mig och emil och kollade på cross sen åt vi lite rabarber och jordgubbspaj..gotti..

Vi gav de avmaskningsmedel idag igen och de var svårar efs emil skulle hållai de och öppna munnen medans jag tryckte ner de i halsen på de..båda blev jätte arga och emil har svårt när djuren mår dåligt..som jag men det är ett måste för dem...

Emil åkte sen ner till svärfar och fortsatte med växthuset efs olle höll på att skära av sig kroppspulsådern..Carina ringde och frågade om emil kunde komma ner och han skulle ändå ner och fixa med corvetten..

Själv ska jag kolla lite tv nu och kissarna är i köket och varvar ner..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards