Alla inlägg under oktober 2009

Av linnsan77 - 23 oktober 2009 17:00

Började halvåtta så vi gcik upp samtidigt..åt dock ingen frukost ihop efs jag gör de på jobbet..

Vi hade fem barn och så då fanns det tid att sitta och planera och beställa massa från ikea inför flytten till skolans lokaler..fick också veta att jag inte behöver åka och hämta maten från skolköket nästa och veckan därpå efa jag har bil för att alf som kör den annars ska jobba i byn..men de är alltid så att man får annan info från chefen....

Bättre att ta tag i det själv.. :)

Vi blev bjudna på tacos hos svärfar och det hade vi tänkt äta hemma annars me..sen ska emil iväg till spörs efs han ska jaga älg på lördag..

Sen blev det idol för hela slanten...

Av linnsan77 - 22 oktober 2009 17:00

             Ja då var det min tidiga dag igen efs jag öppnar..efter jbbet åkte jag till rusta och köpte pajbok och lite smått o gott till huset och en rosa fleecetröja slipper jag släpa mellan jobbet och här hemma.. men iofs så slutar mitt vikariat sista december :( usch vad ska jag sen göra..vill inte bli arbetslös..har inte varit det i hela mitt liv..

Sen handlade jag lite mat inför helgen..och även på såfin hittade jag en jätte snygg väst som jag ska ha på lördag när vi ska till lars o lena på middag..

Väl hemma blev det fixa här hemma och tvätta och äta mat medans mannne var på älgmöte och skulle hämta hem allt älgkött..

Sen blev det tv:n.. NÄr han kom hem vid 20.45 blev det att mala och skära älgkött.. la oss vid 22.45 tiden..


Av linnsan77 - 21 oktober 2009 06:15

Vi gick upp samtidigt och jag skulle hämta sara men hon var fortfarande lite orloig i magen så hon stannade hemma från jobbet..men att jag skulle dit och äta ikväll... :)

Dagne flöt på och vi gick till badet men ett barn vägrade bada så jag fick gå tillbaka till förskolan..


Vi vet inte när vi ska flytta till de nya lokalerna om det blir nästa vecka eller veckan därpå..chefen har ingen framförhållning..hmm

Man vill kunna planera men det går icke..


Åt gott kött med blomkolsmos och kantareller och sås..gotti sen blev det efterrätt..alltid lika mysigt att träffa sara och snacka skit och äta gott..


När jag kom hem var emil ute i garaget och fixade med nya garderober och svärfar hade varit där och burit ut vapenskåpet me..


Vi har planer att bygga ut ett gästhus i anslutning till garaget eftersom det är redan dragit med värme el och och likaså vatten så slipper vi bygga ett helt nytt hus för då kostar bara det 100 000 extra..Det blir nästa projekt här hemma under vintern för sen i vår är det motocross körning igen :)

Men sen blir det också vårat egna hus med badkar och något gästrum där me.. :)

Kollade på tv och mös i soffan sen..imorrn ska jag upp tidigt efs jag öppnar.

Av linnsan77 - 20 oktober 2009 06:00

Ja då är det bara femton dagar tills jag fyller år. :)

Grattis Katja!! Vi ses på allahelgonahelgen..


Jag gick till skogen med några barn och tog med mig en av praktikanterna..en jätte duktig tjej hon ska även med imorgon när vi går till badet med några barn..


När jag åkte hem hade jag så ont i huvet och sen hade jag bett emil fixa middag men när jag åkte hem hade han inte åkt från sitt jobb..vi mötte på affären och handlade sen raka vägen hem och ta en alvedon och lägga mig i soffan..han gjorde mat..pasta med creamfraiche och bacon och basilkika och parika röra..gotti och sen åt vi och jag satte på en maskin tvätt sen blev det soffan


Jag och Carina håller på att få ihop en kryssning med galaxy den 21 november då poodles spelar..det blir 700 kr per hytt och då är det b-ytt för fyra personer.. Hör av er om ni är intresserade..ska även skicka ut ett mail..




Av linnsan77 - 19 oktober 2009 06:59

   Sov dåligt men hinner hem och vila lite innan jag ska tillbaka på möte ikväll..

Det var kallt ute och det snöade ute första snön har kommit och stannade kvar....men jag som bara har sommardäck..men älsklingen får byta till vinterdäck idag..

Jag körde sakta efs det snöade och var halt på vägen..

Inga barn har kommit ännu men snart kommer min kollega..

Vi gjorde snögubbar i snön :)

Väl hemma blev det att vila en stund sen skulle jag tillbaka på personalmöte så jag åt lite smörgåstårta som fanns kvar till middag..

Kom hem vid 20.30 då bytte emil till vinterdäck på min bil..


Av linnsan77 - 18 oktober 2009 06:45

de gick upp vid 6.30 men jag sa att jag inte orkar sitta på pass..jag låg kvar till 9.30 så skönt och sova ut hela helgen.och ingen kisse som väcker en..

Åt frkost och pratade med svärmor...hon vill få mig att börja på politiker skola..men nja..jag är ju inte allls intresserad av politik men visst kanske om emil blir mer insatt i det.. men som jag känner nu så är det inge intresse alls..

Vi satt sedan och kollade på 8 album från när emil och stina var små..gud så söta de var..Jag åkte hemmåt vid 13 tiden och stannade till på dollarstore ovh köpte lite hushållspapper..sen blev det att mysa med kissarna som svärfar kört upp och han hade eldat också så det var värme i huset..super tack..

Vid 17 kom älsklingen hem och jag gjorde hemagjord pizza och sen blev de mys i soffan och kolla tv för hela slanten..


Av linnsan77 - 17 oktober 2009 06:45

   Jag vaknade vid 6.30 gick upp och gav missarna mat sen kom tiger upp o la sig med mig men lillan var ute..vi gick upp vid 9.30 och jag åt rukost och sen blev det att städa lite..gjorde en smörgåstårta att ta med till svärmor..

Jag åkte vid 15 och lämnade tiger för lillan var nere hos svärfar..hon hade kommit dit vid 7 imorse..sen kom jag dit vid 16..

Ja la mig på soffan och kolla lite tv och vid 17 tiden kom älsklingen tillbaka från älgjakten..de har nu skjutit 16 älgar av 36 möjliga..

Vi gjorde oss klara och dukade och gjorde fint..emil och jag åt lite smörgåstårta efs vi var så hungriga..vid 19.15  kom de andra på middag..jag fick korten från kroatien som trude tagit.

Vi åt gott och drack sen blev det sängen vid 23 tiden..tänkte följa med på älgjakten men sa att de beror på hur jag sover i den lilla sängen med emil..tova skulle me också..


Av linnsan77 - 16 oktober 2009 11:45

Jag fick öppna idag efs A var sjuk..

MEn de tidiga barnet kom inte så jag var själv till 7.30 då den andra personalen kom och sen kom första barnet vid 8...Det regnar ute idag..trist...tur vi bara har 6 barn..

Med det blev bara fem som kom.. Vi hann med lite planering och så och jag hade gjort kladdkakemuffins som jag bjöd kollegorna på..

Jag fick gå vid 13.45 så jag stannade i bollnäs och handla lite till smörgåstårtan jag ska göra och sen även så tog jag kort på expert till körkortet

Träffade svärfar och carina på hemköp så de bjöd in mig och kissarna på middag vid 18..

Vi fick advokado med räkor och creamfraiche till förätt och sen köttgryta med färsk pasta till varmträtt och sen blev det choklad och sen niofika och tittade på idol..Tiger kom in med en skogsmus som sprang i hela huset..så jag och olle räddade musen..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards