Alla inlägg under februari 2010

Av linnsan77 - 8 februari 2010 18:35

Älsklingen var hemma idag..han är så förkyld..men telefonen hans har gått stup i ett..

Inge jobb idag för min del..men har sökt en tjänst i ljusdal iallfall..

Har avbokat afrodansen ikväll och sen poweryogan imorrn ska simma på onsdag tänkte jag..har pratat med arbetsförmedlingen och min handläggare ska jag träffa den 24:e..

Har förlängt mitt mobilabonnemang till telia mobil prata på..

Vi åt paj till ucnh idag sen blev det fika lite äppelkaka och sen till middag blev de ris och kycklingwok..

Imorrn ska jag handla efter jobbet sen blir det hem och göra hemmagjord pizza :) emil ska träna skidor imorrn efs det gäller på lördag då han ska köra 5,2 mil..sen några helger efter blir et vasaloppet:)

På söndag är det alla hjärtans dag  

Måste bara undra varför förlova sig nu denna helg som va och inte nästa helg då det är alla hjärtansdag..eller i mars då hon fyller år...

Har satt in alla mina recept i en pärm nu så jag har lite bättre ordning på dem..men mest recept på efterrätter var de ;)

Ska kolla lite tv nu

Av linnsan77 - 7 februari 2010 12:07

       Gick upp vid 9 och lillan hade fångat en skadad nötskrika..grr.

Sen åt vi frukost och jag har nu gjort köttfärssås som vi ska äta till lunch..


Grattis till förlovningen..haha kändes det som att du inte vill ligga efter eller...


Vi har precis fikat pannacottapaj och vd 14 ska vi äta lucnh..har nu gjort salladen..och ska hänga mörk tvätt nu..sen ska jag fixa naglarna..så de blir vit fransk..snyggast så..undrar om jag får jobb imorrn..ska ringa arbetsförmedlingen har fortfarande inte haft kontakt med min handläggare..för hon är sjuk men jag måste ju få ngn annan då..   Får avboka afrodansen imorrn e så förkyld :(

Vi åt köttfärssås till lunch sen vid 15 åkte jag med emil på skotern sen vid 18 blev det middag hos svärfar..jättegod kantarellsoppa :) sen hem och myysa i soffan..


Av linnsan77 - 7 februari 2010 12:01

                 Darlingen gick upp vid 7 och vid 9.30 ville de har fika..Tur jag har äppelpaj i frysen..ska göra ost och skinkpaj och en kycklingpaj och sallad. till lunch. Vad bra de har jobbat på underdagen..vid 15 åkte poffen hem..vid 16.30 kom älsklingen in och vilade lite innan vi skulle till lotta och poffen på födelsdagsfirande..Inatt ska han jag räv och sen imorrn ska svärfar och emil fortsätta med huset..

Vi hämtade upp olle och carina sen åkte vi dit..fick god smörgåstårta och sen den goda monas tårta..har fått ett annat godare recept på den nu än de jag redan hade..

kom hem vid 22 tiden..var så trötta och sen satt emil upp inatt igen men ingen räv kom..


Av linnsan77 - 5 februari 2010 11:45

     Jobbar idag me..idag har vi lars och lena på middag..ska äta fläskfile, klyftpotatis och kantarellsås , bea och sallad. till efterrätt blir de pannacottapaj efs jag lovade lena det då de fick ställa in efs lars blev sjuk..

Vi åt och drack och kollade på lets dance sen solsidan :)

Vid 23 tiden åkte de hem och vi la oss..emil ska upp imorrn och resa gästuset vid 8 tiden då poffen och svärfar kommer..själv ska jag fixa fika och lunch..

Av linnsan77 - 4 februari 2010 19:08

Ja då har nästan hela denna vecka gått.har haft jobb hela veckan ...så bra så..

Stängde idag och sen när jag kom hem hade mannen skottat snö och lagat middag..pasta med bacon, paprika,champinjoner, basilika  och creamfraicheröra..gotti..sen har jag tvättat en maskin sen ringde carina..trevligt att höra din röst..de var ett tag sen.. hoppas du kan komma upp och hälsa på snart...

Prata med mamsen och papsen och vi pratade lite om att de kanske kan komma upp i påsk och isåfall med vivvi och claes..vore jättekul..men det är vedkapningshelg då ;) så får de bo själva i det nya gästhuset som ska vara invigt och klart då :)..spännande..

Imorrn ska lars och Lena komma på middag..så har förbrett maten inför imorgon och sen på lördag så gör jag pajer istället..enklare än att steka korv till fem personer ..gör två pajer och sen sallad och bröd till..till oss när vi ska resa gästhuset :)  Sen på kvällen ska vi till loppan som fyller 43år ..

Ska handla tulpaner imorgon att ha med oss..

Av linnsan77 - 4 februari 2010 08:04

Jag fattar inte..varför ska man sitta och spana räv mitt i natten när man sen ska upp tidigt..jag blev väckt två gånger av emil och han hade sett tre rävar här ute och jag skulle upp vid 4.45..grrr

Ja fick sitta med lill becka som precis fylt 1 år..hon e ju så söt..och fick ge henne barnmatsburk idag för den andra maten var för svårtuggad så hon inte sätter i halsen..

Efter jobbet tänkte ja simma men skipppade de efs jag är så förkyld..sen blev det handla på hemköp som i sommar ska bli willys..typiskt..då blir jag trogen ica kund igen :)

Eldade när jag kom hem och missarna var låg och sov i soffan medans jag fixade och donade..sen gjorde jag pannacottapaj till fredag och en mindre till fikat på lördag då gästhuset ska resas..efs väggarna är ihopspikade redan av darlingen och svärfar uppe på loftet..

Vi åt kyckling och wokgrönsaker och ris till middag sen blev det en sväng till poffen och sen till svärfar och sa hej till dem och sen hem och kolla tv..

Emil tänkte sitta uppe i natt me men skippade de..ja sa gör de i helgen..


natti natti

Av linnsan77 - 2 februari 2010 08:00

 Tänker på dig och din familj  

 Har jobbat mellan 7-16 sen har jag fixat med mina naglar och nu e de glittriga och fina :) till middag blev det klyftpotatis och älggryta..jag har tvättat och kollar nu på tv..älsklingen plogar..inatt kommer svärfar hem..skönt då blir det som vanligt..

I helgen ska de reas väggarna till gästhuset :) jag ska assistera med mat och fika..



Av linnsan77 - 1 februari 2010 18:15

Har jobbat idag mellan 9-17.30 skulle sen simmat men som sagt de får bli på onsdag..skippar nog yogan imorrn och sen om jag jobbar så slutar jag sent på torsdag o missar afrodansen :(

Har nu eldat, och käkat..hann vattna blommor hoss svärfar och tig in postenn

Älsklingen är hos micke och bygger igen..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards