Alla inlägg under mars 2011

Av linnsan77 - 9 mars 2011 20:00

Ja har börjat att packa lite smått..efter jobbet blev det att handla lite möjlk så vi har när vi ommmer hem från england.

till middag blev det fläskkotlett med bakpotatis och pepparsås och en cider och älsklingen tog en öl :)

sen blev det soffan för min del.

Av linnsan77 - 8 mars 2011 18:37

Kom till jobbet i vanlig tid en och fettisdageoch idag är det internationella kvinnodagen.

I Alfta går man fettisdagsgubbe och barnen klär ut sig och går till affärerna och får godis..en gammal tradition i byn.

Efter jobbet åkte jag och hämtade ett paket med kläderna jag beställt till emils 30 fest :)

Sen handlade jag mat och hem och laga lax i ugnen för sen ska älsklingen på bandy match bollnäs villa med sin pappa.

Själv ska jag kolla tv och kurera mig så vi kommer iväg på fredag till England

Av linnsan77 - 7 mars 2011 18:30

Sportlovet ä'r här och vi hade bara 5 barn på jobbet..ska nog vara så hela denna vecka..

Efter jobbet åkte jag hem..mådde inge vidare..hade så ont i huvet..fick panik..emil var inte heller hemma..var rädd att de var ngt fel med allt som jag stoppar i mig.. duschade och gick och la mig o sov..älsklingen kom hem vid 18.15 och gjorde middag..men jag ville bara sova..kändes som huvet skulle sprängas..

Fick i mig lite blåbärssoppa och sov sen..



Av linnsan77 - 6 mars 2011 20:00

Hade ont i magen..mensfia igen då.

Gick upp 7.30 och såg vasalopps starten vid 8 sen la jag mig o sov till 10 och älsklingen satt och kollade hela tiden.

Åt frukost vid tv:n vid 10 och sen tog vi en spark promenad i halkan men soliga vädret.

Sen åt vi en dagoberts macka bestående av stet falukorvskiva och stekt ägg och ost ovanpå..

Sen kollade vi lite på fem milen och sen blev det en film och åt hämt pizza. Det blev senare solsidan som är så roligt..man får verkligen skratta.


Det blev den riktig slö söndag

Av linnsan77 - 5 mars 2011 19:30

När vi slog upp ljusnan stod det där att Lars och Lena skulle gifta sig klockan 16 i ovanåkers kyrka så emil åkte o jobbade lite akut för en tant hade fått altan taket inrasat under gårdags kvällen. så han ryckte ut och jag skrev klart kortet och gjorde mig klar så vi kunde åka vid 14.30 mot kyrkan och sen vidare på fest.


Jag anade en sak och så blev det..men det gick ju jättebra och det var jag som hade övertaget ;) kände verkligen att jag hade styrkan och mådde så bra över det.


Allt blev spontant på festen efs de var gjort för att fira 30 år o inte ett brudpar me..men vi gjorde de bra men det var vissa som var lite tråkiga och inte ville bjuda på sig själva och skulle dem de måste de dricka massa alkohol innan..

God mat och kul att micke kom iallafall och sen michael och helena..kul att de sjöng sin ROCK LÅT ihop som förr i tiden...:)

Tror Lars och lena var nöjda med sin dag.

Vid 1.30 kom martin och hämtade oss. och en ploare så vi fick hem volvon me..var hemma vid halv tre och sen upp imorrnbitti och se vasaloppsstarten vid 8.


Av linnsan77 - 4 mars 2011 19:30

Tur jag hittade en fin kjol att ha på mig imorrn..köpte en blomster uppsättning också på mobackes och hårinpackning.

Sen ringde carina och svärfar och ville bjuda oss på middag..så vi gick ner till dem till 18 sen gick vi upp igen vid 21 och de hjälpte oss med rim till bröllopskortet.

VI la oss i tid efs vi ska orka imorrn

Av linnsan77 - 4 mars 2011 11:30

Hade ingen feber när jag vaknade imorse men kanon förkyld..hoppas den är borta till imorrn annars lär jag ta alvedon och älsklingen me som också är kanon förkyld..fick reda på av älsklingen att L och L ska gifta sig på festen imorrn:)men det är en överaskning..Älsklingen bad mig att åka in till stan och fixa blomuppsättning och lär ju köpa ngt att ha på mig istället för byxor..

Men vad rörd jag blir..tänk att de ska gifta sig äntligen :) Ja då är det bara att klä på sig och dra in mot stan..Vi som hade tänkt ta det lugnt imorrn och kurera oss..men kan ju inte avstå festen nu när det är emils bästa vän.Så vi får ta det lugnt och sen kör jag så man kan åka hem när man inte orkar längre.


Av linnsan77 - 3 mars 2011 15:48

Ja då var man hemma idag..sjukling idag och är hemma imorrn och hoppas jag blir frisk..håll tummarna för mig..

Och pappa har åkt så det är så tomt här, tur vi ses på torsdag kväll när vi kommer ner efs vi flyger till england fredag morgon :)

tur jag har kissemissarna här hemma så jag inte är helt ensam iallafall.

Tur jag hade vics blå, mucuainhalstablett eller hur de stavas och nässpray hemma.

Det blåser massa ute men solen skiner, synd det är så halt..har ingen ork bara att gå ut i de fina vädret..mår inge vidare..men imorrn ska jag ut och får ta alvedon isåfall så jag orkar och kan ju låna svärfars spark då..

Tur vi hade ett pizzakit hemma så blir de enkelt att laga mat.


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards