Alla inlägg den 30 november 2009

Av linnsan77 - 30 november 2009 19:22

Öppnade idag..de har varnat för snö men de kom ingen i bolnäs, alfta men i  edsbyn kom det visst..Det har regnat hela dagen..vi var inne på jobbet hade bara 7 barn och bakade pepparkakor..

Slutar tidigt och åkte sen till förskolekoperativet och hälsade på..de var jätte trevliga där men att de behöver ingen vikarie för längre perioder nu men att de var jättebra att jag kom dit och hälsade på dem..efs emils chef känner en som jobbar där...

Har nu handlat dop present till lördag och födelsedags present till carina ph och juklappar till stina, elin, westberg och karin och syrran..men de är alltid svårt till killarna och även att handla för 50..det blir mer än 50 kronor..hade varit bättre med att handla för max 100 kr så man välja själv..

Gjorde en kyckling paj till middag och har nu fixat lite här hemma..vad det blir smutsigt fort..köpte en röd stjärna att ha i badrummet..blev jätte mysigt..

Emil och Olle lägger isolering och frigolit nu ute i regnet..

    

Av linnsan77 - 30 november 2009 06:34

       Emil gick upp vid 8 tiden själv sov jag till 9.30 då hörde jag honom komma in..jag gick upp och vi åt frukost och tände första ljuset i staken...Vad mysigt det är nu med alla stjärnor och adventsljusstakar..

Grabbarna jobbade på för fullt med gästhuset och vid 11 blev de fika igen..jag gjorde en äppelkaka med vaniljsås och så kom poffen och walle förbi så de fick fika me..

Carina sa att hon satt en stek i ugnen så vi skulle ner vid 13.30 och äta lunch där och de var ju snällt så slapp jag göra lunch..hade tänkt falukorv och makaroner..

Efter lunchen fixade emil uppe på höskullen där han ska jobba med att sätta ihop gästhuset..själv tvättade jag, pyntade julgranen ute som emil satt dit, städade i garderoberna och la in det fint i de nya garderoberna emil gjort i veckan och hängde ut lite i garderoberna ute i garaget..sen tömde vi källarförrådet på gammalt och gjorde iordning där..sen blev det rester till middag och sen tv och en massa myyyys...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards