Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Farväl älskade mamma

Av linnsan77 - 7 maj 2010 20:45

Tung dag idag..men ett vackert avslut

Vila i frid älskade underbara mamma.

Vi gick upp vid 9 och gjorde oss iordning..emil slängde lite saker i containarna som kom efs de är traviata dagen i imorgon..pappa o emil åkte en sväng i nya  bilen som emil ska köra sen till kyrkan..de hissade sen flaggan ute på framsidan som mamma fick när hon fyllde 50..

Katja o jag gjorde iording o tog fram fika och gjorde sallad till pajerna efs mammas syskon med respektive o vivvi o claes skulle komma hem till pappa efter minnesstunden.

Vi kom till kyrkan vid 14.15 då var norrlandsgänget där utanför..de var ett kärt återseende av allla men också väldigt jobbigt..Fick tårar i ögonen hela tiden.

De flög ner i morse från umeå och tog taxi till kyrkan..

Emil tog kort inne i kyrkan och ute sen..

Sen träffade vi viivi o jocke o claes och görel kom..de var väldigt jobbigt..sen kom prästen och hon sa att vi kunde få se kistan uppe innna de började släppa in alla i kyrkan..de var så vackert men man fattade det inte..

Vi tågade sen parvis in i kyrkan genom hela församlingen och de var jobbigt med varsin röd ros i handen..sen hade jag , pappa o katja varsin fågel att lägga på kistan ute vid graven..

De var så fint men så jobbigt och tungt..fick panik när vi tågade in ..tur emil höll mig i handen hårt o stöttade mig enormt..tack för allt min älskling för att du fanns där hela tiden..tur att pappa stöttade katja för de var jobbigt..

De var 70 personer i kyrkan och sen 60 efteråt vid minnesstunden då vi fikade sandwischar och prinsess och frukt tårta..

De var jobbigt att se alla gå fram till mamma och lägga blommor på kistan men samtidigt väldigt fint.

Tack Alla nära och Kära för allt stöd i denna svåra tid..väldigt vackert att ni kom för mamma..hon var verkligen efterlängtad..

Vad fint oscar o sara sjöng o spelade i kyrkan ..v'ldigt vackert men sorgligt för de är sånna starka minnen till de låtarna...

När det var slut i kyrkan gick några hem de andra gick upp till sockenstugan där vi sen skulle fika..vi närmsta tågade ut efter kistan till graven och tog ett sista farväl där då vi la fåglarna på kistan..

Sen gick vi upp till alla och hälsade på alla och vi skrattade och hade trevligt för de hade mamma velat..prästen läste upp vilka som skänkt pengar till sri lankas barn och de var massor och sen läste katja upp sina tankar om mamma..väldigt starkt gjort..pappa höll också tal för mamma och spelade upp två låtar en som mamma tyckte om och en till henne...

Efteråt körde vi till hotellet där norrlandsgänget skulle sova men de bytte om sen hem och göra klart för att äta senare..veronica följde med hem också..de var trevligt och vi åt god paj som jag gjort med sallad och sen kladdkaka och cheescake till efterätt.

Klockan blev 23.30 när vi la oss och vi var alla helt slut efter denna dag..

                  


Vila i frid älskade mamma..jag älskar dig  

                

 
 
Lina

Lina

11 maj 2010 18:22

Beklagar sorgen. Så sorgligt Linn min vän. Hon är din skyddsängel nu. Tusen kramar Lina

http://linaboman.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnsan77 - 23 augusti 2014 08:16


Som sagt tiden går fort. Nere i Stockholm på snabbvisit kom igår åker hem idag. Idag är det dop för kusin sonen Leo . Vi åker till älskade mamma och hälsar på vid graven då det är hennes födelsedag imorgon. sen åker syrran med mig upp i eftermiddag...

Av linnsan77 - 14 juli 2014 11:01

                     Idag firar jag pch Emil 2 år som gifta och har känt varandra i 6 år 💜💜💕💜💕.Nu lämnar vi Stockholm för några dagar efter 40 års firande med Alex och Renata och träffat syrran en...

Av linnsan77 - 9 juli 2014 22:59

Jag har ju faktiskt semester så ska väl hinna med att skriva lite iallfall. Mycket har hänt sen sist men lägger ut bilder så ser ni. Vi har fått klart vårat hus äntligen efter 2 års nybygge och allt. Jag har fått min walk in closet ;) och mycket ...

Av linnsan77 - 30 december 2013 13:56

Har inte tid men ska verkligen bättra mig till nästa år.  Ingen vit snö iår 5 plus grader men jul blev det ändå. Dock förkyld hela veckan innan jul och fortfarande dock inget som smittar enligt läkaren och hostan är iallafall borta. En underbar jul...

Av linnsan77 - 7 oktober 2013 15:49

I torsdags vabbade jag och hann göra kanelbullar då de var kanelbullens dag på fredagen.Hann göra egna kransar till dörrarna :)  Sen kom papsen i fredags och Så mysigt att haft pappa här i helgen men tiden gick så fort. Hon var i viken en sväng på cr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards