Alla inlägg under februari 2009

Av linnsan77 - 20 februari 2009 12:40

Hostat hela natten...väcktes klockan 7 då ngn ringde från E:s jobb vi somnade om för vid 8 skulle han ringa vårdcentralen...vid 9 ringde Lena och hörde hur d var med honom...o undrade hur de skulle gå med vasaloppet på måndag...sen ringde han vårdcentralen som här heter hälsocenter...de sa att man inte kan göra så mycket bara att ta det lugnt, dricka mycket vatten och sen ta febernedsättande...

men idag mår han bättre faktiskt...har ätit frukost och sen har jag fått lära mig mollepannan...elda så det är varmt i huset...ringde sen jobbet och skulle sen få prata me majsan och idipidi eftersom de är lediga nästa vecka när jag jobbar min sista vecka..

Ska kolla lite skidåkning nu...

Ja har eldat två gånger nu och har lagat hemagjord pizza till middag och sen gjorde jag fruktsallad till efterrätt med vaniljglass..

svärfar var här i 4½timme...de satt med bokföringen för wmk som E ska ta hand om..o E har köpt ett nytt bokföringsprogram så det tog sin tid...



Av linnsan77 - 19 februari 2009 20:37

Alltid lika skönt att få prata av sig med dig miss Eve...det är bra att du gör ett stop och tänker till hur du vill ha det i ditt och tjejernas liv..puss på dig gumman 

  

Äntligen jag vaknade och ingen feber...bara hosta...E kände sig bättre också...

Vi åt frulle sen fortsatte jag att lägga in kläder i garderoberna och oroade mig lite över hur allt ska få plats...

Jag åkte sen in till stan första dagen sen i fredags då jag kom upp som jag åker bil och går utanför dörren:) Handlade mat och sen åkte ja till apoteket och köpte på mig massa vitaminer och hostmedicin mot den jobbiga hostan...så typiskt att jag har de receptebelagda hostmedicinen i stockholm.. 



Grattis Linispinis till jobbet..hoppas du iallafall kan hjälpa mig med städningen till veckan..


Grattis Carina till den nya lägenheten..vad skönt för er att bo lite större...


När jag kom hem var älsklingen sämre igen..han frös och svettades om vartannat....

Jag lagade falukorv o makaroner som jag var så sugen på sen några dagar tillbaka... vi åt sen gick han upp o la sog igen stackarn..imorrn ska han ringa vårdcentralen...

Svärfar och Carina kom förbi vid 19 tiden och vi pratade lite om mitt nya jobb och om flytten etc...E låg i sängen men kom ner sen en liten stund..


Kollar nu bara på tv och surfar lite..


Tänk vad pirrigt det är nu...JAG SKA FLYTTA!!!  :)


Av linnsan77 - 18 februari 2009 20:30

Jaha så typiskt..då var man mensfia igen då...mår iallafall bättre tack o lov för det..men älsklingen är dålig med feber..och vi hostar ikapp...

igår lovade jag att lägga upp kort men gjorde det bara på facebook..


Ringde hyresvärden och Oooh vad glad jag blir..nu är även andrahandsuthyrningen godkänd..så skönt att de godkände det...


Packade upp lite mer saker här hemma...


Hoppas Carina får lägenheten som hon och R var och kollade på..håller tummarna..


Jag lagade fläskfile med klyftpotatis i ugn till middag kände att jag ville ha ngt rejält..börjar få tillbaka aptiten :)

Av linnsan77 - 17 februari 2009 17:25

Idag har jag bara febergräns..känns så mycket bättre..men nu är älsklingen däckad istället..han äter inte och bara sover...stackarn tycker så synd om honom..

mailade kollegorna på jobbet efter ett dokument som jag hade i mitt block som jag hade i min väska hit upp.. efs de ska ha Apt möte idag...lycka till

 E:s pappa ringde och frågade om vi behvde ngt ....snällt av dig...

Han och carina har själv varit jättedåliga och de hostar fortfarande..

Nä nu har jag skrivit en del och det kommer kort jag lovar ....har tagit på sovrum, kök och badrum ska lägga upp de på facebook..

måste vila nu..börjar få svettningar igen..

Käkade bara fil o banan till middag...fixade soppa o fralla till älsklingen när han vaknade till en stund..

Pratade me C och det gick bara bra för de på mötet idag...fick lite klarhet i sakerochting...




Av linnsan77 - 16 februari 2009 17:20

Jag ringde o sjukanmälde mig efs jag är sjuk så tar ja semester torsdag fredag..

E åkte o jobbade men mådde inge vidare när han vaknade...

Jag bara låg hela dagen och febern gick upp o ner..messade linapina och hon är underbar..hon skulle hjälpa mig med städningen en annan dag nästa vecka istället för nu på torsdag som var inplanerat...

Vid 14 tiden kom E hem och han hostade kände sig hängig...han lagade  pannkakor med sylt o grädde till middag och efter de mådde jag lite bättre...mat är den bästa medecinen som pappa brukar säga..

Vi la oss tidigt efs vi inte mådde bra..

Walle kom förbi o lånade ngn film och hämtade värmeljusen ja köpt till hans mamma på ikea..


Av linnsan77 - 15 februari 2009 17:17

Jag mådde fortfarande skit..38,8 i feber..de var läänge sen jag var så här dålig...var så klen..tur att E inte hade feber bara hostade o ont i kroppen..han fixade och donade därhemma och lagade mat men jag åt soppa ville inte ha ngt annat..han tyckte så synd om mig...


Av linnsan77 - 14 februari 2009 17:12

Ja mannen sa hej då vid 8 sen skulle vi inte ses förrän vid 22 tiden...kändes inge kul att vara själv hela kvällen de var ju ändå alla hjärtans dag..men men

Jag sov jätte dåligt ngt kändes inte bra..

låg i sängen till 10.30 då hostade ja och snorade och sen pallade ja mig upp och åt lite tac rester som brunch..men sen skulle ja börja packa upp och då kände jag att jag inte mådde bra..tog tempen och hade över 38 grader och ja som skullle hinna me så mycket och sen mysa framför melodifestivalen och äta popcorn o sen skullev i mysa när han kom hem..men så blev icke fallet...ja åt soppa till middag sen kolla ja lite på tv sen la ja mig vid 21.30 och E kom hem vid 23.30 tiden stackarn..han mådde inge bra heller...

Han skulle skippa avesta tävlingen..natten till söndagen kräktes ja..inge vidare..

vi sov till 10 han var helt slut i kroppen

Av linnsan77 - 13 februari 2009 17:08

Vi firade alla hjärtans dag på jobbet..känns så skönt att jag ska vara ledig mån-onsdag o packa i ordning däruppe...

kom iväg vid 16.30 från jobbet...sen var det långa köer innan uppsala en buss som åkt av vägen så bärgningsbilen kom efter en halvtimme...

Väl uppe så väntade tacos..gotti gotti...

Johan kom förbi så då fick E lite bärhjälp att ta in hylla från garaget och sen tömde de min bil från allt jag tagit me...sen vid 21.30 då la vi oss för E var så trött och skulle ju tävla imorgon..

Tur att han skulle komma hem o sova iallfall mellan falun och avesta på söndag så jag fick se han ngt på alla hjärtans dag...


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards