Alla inlägg under februari 2009

Av linnsan77 - 12 februari 2009 17:04

Ja nu måste jag skriva igen har varit sååå sjuk så har inte haft ngn ork men nu har ja den bärbara i soffan..

Torsdagen då jobbade jag på som vanligt sen åkte jag och fixade mina naglar de var lite vemodigt..kommer verkligen sakna er familjen Arlinder..vilket stöd ni har varit för mig under många år..puss på er...

blev av med hela kassen kläder också såå skönt...på kvällen så packade jag bilen full och jag och grannen skrev avtal om garaget..känns så bra att det är klart nu e de bara lägenheten kvar vi väntar på...

kände mig inge vidare på kvällen ont i magen o så..men som sagt ingen ide att känna efter..

gonatt

Av linnsan77 - 11 februari 2009 18:34

Tvättade en matta åt mamma o pappa i grovtvättmaskinen så jag åkte förbi de en sväng och då var syrran där så vi snackade lite..


Ja då har vi haft planeringsdag idag..Ibland känns det som det är så krångligt det man ska få ner på papperet hur man jobbar.. exempel våra mål och hur barnen är och hur vi når målet och arbetssättet och hur vårat förhållningsätt är som pedagog...

Efter jobbet åkte jag o C till V-by och jag hittade en jättefin blus som jag faktiskt köpte och då visade det säg att de var 20 % rabatt också så de var ju bra :)

Tankade bilen sen på hemvägen och imorgon ska jag till Sabina och fixa naglarna kanske för sista gången hos henne efs jag flyttar... ska också ta med alla kläder etc som hon ska kolla igenom..


Igårkväll satte jag upp uthyrningslapp om mitt garage i grannporten och imorse ringde det en..som kommer ikväll och ska kolla på garaget..känns bra att jag vet vem det är också:)...



Av linnsan77 - 10 februari 2009 07:49

Lilla Linapina du är gullig du som har tid att hjälpa till med städning av lägenheten och så kan vi ju som sagt ta en cider eller två och snacka en massa strunt :)


Känner mig utvilad..vaknade vid 7 och kunde ligga o dra mig till 7.30

Ikväll har jag tvättstugan...

Imorgon ha vi planeringsdag då förskolan är stängd..

Av linnsan77 - 9 februari 2009 07:48

Har sovit som en stock..men det var tomt i sägen bredvid mig :(


Härligt Peter att du har det bra däruppe i kylan -22 grader..med din älskling..då blir det en massa mys inne i värmen antar jag :)


Har precis ätit frukost och ska strax iväg till jobbet...idag är vi ute med kidsen efs den andra avdelningen har planering...

Pappa har hämtat bilen och fixat det andra stenskottet :) efter jobbet ska jag fortsätta packa och flyttstäda så jag inte har en massa sista veckan..


Har satt upp på jobbet om det är ngn som vill hyra garaget annars ska jag säga upp det på torsdag..



Av linnsan77 - 8 februari 2009 20:48

Grattis Peter på 28 årsdagen !!!! hOppas du har det bra uppe i Norr...


Måste bara lägga upp det vackra smycket jag fick i julklapp av älsklingen som jag har glömt efs det var ivägskickat på lagning efs det lossnat två stenar i det..tur att han köpt en extra försäkring på den..


Vaknade vid 10 och jag trodde klockan bara var 9 men så var icke fallet..


Åt frukost sen gick vi till Nettan och Tobbe och kollade på deras fina renoverade vardagsrum..så fint de var!!! De skulle iväg och spela tävling i Sollentuna sen..de frågade om de kunde komma o bo hos oss 23 maj då det är tävlign där uppe..såklrt va kul då kan vi komma och kolla och heja på er också :)


Sedan ringde E:s pappa och sa att det snöat 1 dec igår och 2 dec till och att det fortfarande snöar så att han skulle åka i tid...känns bra att ävenhans pappa tänker på snön och trafiken att det inte bara är min pappa som oroar sig .. *ler*

Vi tog sen en promenad till Kälvesta och hämtade bussen..vi packade även ner mina längdskidor och några hunddynor från mamma o pappa som ska tas upp till eventuellt hundköp om ngt år..Mamsen och papsen pratade lite om flytten och jobbet och så....kommer sakna er men ni måste komma upp och hälsa på snart efter flytten och träffa alla och likaså kommer jag att åka ner kanske en gång per månad  och hälsa på alla nära och kära..

Vi åkte sen till topwok  och köpte mat och efte vi käkat så tog vi ett varmt skumbad och möös sen kollade vi lite på tv och runt 16 tiden så åkte älsklingen hem:(

Nu har jag ätit lite ost och kex och legat och kollat på tv.. Pratade lite med miss Eve och hon höll på med sina tradera köp..haha tycker du är duktig som orkar med tradera..

Imorgon ska jag säga upp garaget..och även de var tre månader..såå typiskt..o jag hoppas jag hör angående lägenheten..känns ju inge vidare att behöva betala för lägenheten i 3 månader vid uppsägning när jag flyttat om inte de godkänner uthyrningen...

Papsen ska åka me min bil igen och kolla om de kan laga ett annat stenskott som jag hade på rutan...



Nu är det snart sängen som väntar så jag får min skönhets sömn...

Kram allihopa



Av linnsan77 - 7 februari 2009 20:31

Vi blev väckta av E:s kompis Micke som var på väg till Stockholm för att kolla en ny crossbuss som han sett på blocket..även kusinen Poffens fru med son var i solna på skyttetävling..lite komiskt att även E var här nere denna helg..Vi gick upp vid halv tio och åt frulle sen åkte vi till kälvesta där emil parkerat crossbussen över natten på garaget...vi packade in allt och vad skönt att bli av med alla kartonger men det kommer fler men nu blir det tomt ett tag här i lägenheten...Bussen blev proppad och nästa gång då flytten bär av så tar han släp också annars får vi inte plats med soffan och sängen...när vi packat klart så duschade vi och åkte till mamsen och papsen en snabbis innna det bar iväg till bauhaus och ikea..

Vi kköpte dusch slangsfäste till den nya dusch munstycket vi köpte där för några veckor sedan...på ikea köpte vi lite ljus och denna fina lilla svarta runda lampa som jag velat ha.. Vi åt också varsin räksmörgås och han åt kladdkaka och jag åt smulpaj med vaniljsås..sen åkte vi hem och vilade lite och sen skulle vi till mamma o pappa på middag vid 18 tiden och kolla melodifestivalen på deras nya 40tums samsung tv med ny box och bluerayspelare och vad bra bild och ljud det va...

Vi fick rostbröd med gravadlax och löjrom till förätt och kalvrullader med potatis och sås till varmrätt..sen var de kaffe och avec och glass och inlagda plomman i konjak...vi åkte hem vid 23 tiden..vi röstade på Nina från Bollnäs låt 1 och Alcazar låt 6 som var skitbra ju men fattar inte att ugglas gick vidare med sin dåliga låt..man undrar ju att juryn röstade på den låten också internationellt...skumt..man börjar aldrig förvånas...

Tusen tack pappa och mamma för en trevlig kväll och för den användbara externa hårddisken på 320 gigabyte jag fick så jag kan tömma hela min dator på kort och musik :)


När vi kom hem så la vi oss..


Av linnsan77 - 6 februari 2009 19:09

Ja då öppnade jag idag och slutade vid 13..älklingen kommer runt 19.30 tiden men om jag könner han rätt så blir det runt 21 efs han ska bli klar med golvet på hans pappas kontor och kan inte lämna det oklart..micke ska dra in värmegolv o el så det lär ta tid..har iallfall köpt ostbricka till ikväll så vi kan mysa lite iallafall..

Har tagit ett bad med salt och skum och tänt värmeljus och även sådana som flyter i badkaret..så skönt och avslappnande.. måste passa på att njuta nu för sen finns de inge badkar i huset :( men kanske kan få om ngt år eller så ;)

Körde papsen til vällingby de skulle bort ikväll...

Mycke riktigt älsklingen kom vid 21.30 och sen var det bara mys framför tv:n och så åt vi vindruvor och olika sortes kex och cambozola och brie ost..så mumsigt...Han fick en tidig alla hjärtans dags present...en bok jakt i norden och sen ett kort med text och med en trisslott i som gav 75 kronor i vinst till tre nya lotter...en chokladhjärtan ask...tänkte eftersom nästa helg blir rätt hektisk så ville jag fira lite iförväg...då det är tävling i falun två ggr en på dan och en på kvällen och sen söndagen är det avesta så jag är nog hemma i huset och fixar med alla kartonger som tas upp från lägenheten på söndag..


La oss vid 24 tiden...så mysigt att ha han bredvid mig igen...

Av linnsan77 - 5 februari 2009 19:11

Hittade gamla saker fån förr nu när jag rensar inför flytten..därav att ja messade dig inget ont menat med de..

K var sjuk idag me men kommer imorgon och inskolningen skulle komma idag efter att varit borta en vecka så jag tog hand om han idag fast inte på vilan..

Vi hade kalas för tre barn så de var ju gott me lite glass..åkte sen till ikea efter jobbet och köpte lite nödvändiga saker :)

Fick schemat till mitt nya jobb och de är bara 3 heltidare så det är svårt med ett schema och barn mellan 6-17.15 så de kör tre veckors schema..men tycker de verkar krångligt ändå..ska sätta mig o kolla igenom det nån dag..


Var och handlade lite för helgen på ica och har nu tvättstugan...

Imorgon öppnar jag och slutar tidigt..ska städa lite till då tänkte ja medans det är ljus...



Vad mysigt det ska bli imorgon då älsklingen kommer hit... längtar så...





Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards