Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

Upp med tuppen fast jag hade velat sova läänge

Av linnsan77 - 21 mars 2009 12:10

Ja igår fick jag gå från jobbet vid 15.50 trots att de bara var ett barn från klockan 15...lite träligt men men..sen åkte ja hem och då kom E hem också..han som sulle köpa enduron kom då också..vi gjorde oss sen iordning för att åka till lars och lena..

Vi kom dit vid 18.30 och fick god mat och hade jätte trevligt..vid 20 kom totte och julia också.. vi kollade tv och snackade en massa..

Vi åkte hem vid 24 tiden efs ja var så trött o lena skille jobba vid 7 på morgonen....

som vanligt har jag oturen med mig närjag kör så blev stoppad av polisen..de sa att ja körde 70 på 50 väg men vet att jag inte gjorde det..de sjuka vara att killen han öppnade bakdörren först och lös med fick lampan..sen öppna hanemils dörr och sa att ja körde för fort och att ja skulle vis körkortet..sen kom tjejen till mig o sa att hon ville se körkortet när han redan fått de..och sen fick ja blåsa så klart.. sen sa hon tur att de var vi...så här efterhand tänkte jag vad fasen kollar han i baksätet med ficklampa först innan man säger ngt till mig och likaså öppnar den andra passagerar dörren...hela situationen verkade skum men jag slapp böter iallfall men hade förnekat de för jag fick inte se ngn mätning heller att de tagit hastigheten.. de var två unga poliser också...och han sa att du har inte haft körkort så länge va..och du är inte härifrån va..nä jag e från stockholm och emil sa att jag bor där nu... och jag sa att jag haft det sen 1997 oj då ja du ser så ung ut sa polisen då..skumt va!!

han hade ju mitt körkort i handen och hade alltså inte alls läst det..


Vi somnade vi 2 i natt och jag vaknade vid 8 såklrt och kunde inte somna om och var hungrig..vi låg och drog oss..det är så typiskt när man ska sova ut efs man vet att de kommer inte gå så bra att sova inatt i 120 säng..men men..

Har bakat en äppelpaj och vi har fikat med svärfar som kom förbi och har tvättat lite och bytt sängkläder som jag hängt ut i solen...

Vi ska till svärmor och hero i em ska äta middag och sova där sen imorgon är det angling som gäller..bara de är lika fint väder som nu..+5 grader och strålande sol.. :)

Har nu ställt tilbaka vitrinskåpet på altanen och gjort fint igen och golvet blev så fint och lent efter linoljningen..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linnsan77 - 23 augusti 2014 08:16


Som sagt tiden går fort. Nere i Stockholm på snabbvisit kom igår åker hem idag. Idag är det dop för kusin sonen Leo . Vi åker till älskade mamma och hälsar på vid graven då det är hennes födelsedag imorgon. sen åker syrran med mig upp i eftermiddag...

Av linnsan77 - 14 juli 2014 11:01

                     Idag firar jag pch Emil 2 år som gifta och har känt varandra i 6 år 💜💜💕💜💕.Nu lämnar vi Stockholm för några dagar efter 40 års firande med Alex och Renata och träffat syrran en...

Av linnsan77 - 9 juli 2014 22:59

Jag har ju faktiskt semester så ska väl hinna med att skriva lite iallfall. Mycket har hänt sen sist men lägger ut bilder så ser ni. Vi har fått klart vårat hus äntligen efter 2 års nybygge och allt. Jag har fått min walk in closet ;) och mycket ...

Av linnsan77 - 30 december 2013 13:56

Har inte tid men ska verkligen bättra mig till nästa år.  Ingen vit snö iår 5 plus grader men jul blev det ändå. Dock förkyld hela veckan innan jul och fortfarande dock inget som smittar enligt läkaren och hostan är iallafall borta. En underbar jul...

Av linnsan77 - 7 oktober 2013 15:49

I torsdags vabbade jag och hann göra kanelbullar då de var kanelbullens dag på fredagen.Hann göra egna kransar till dörrarna :)  Sen kom papsen i fredags och Så mysigt att haft pappa här i helgen men tiden gick så fort. Hon var i viken en sväng på cr...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards