Alla inlägg under november 2009

Av linnsan77 - 20 november 2009 20:00

   Jag öppnade på nya stället och det var bara at börja packa upp och få iordning för på måndag kommer kidsen..

Dagen flöt på och jag bar soffor och datorer slängde jag in i min bil i ren protest efs vakmästarna sa att det inte var deras jobb..att de skulle ta färdigpackade kartonger..helt skujkt ju..vi hade inte hört att vi ska paktera allt stort och inte rensa de i källaren heller men nu blev de så för att vi var snälla..då kan väl de ta ner datorerna..men nää då..

Vi åt god lunch på gästis som chefen betalade sen fortsatte vi packande och flyttandet och upp packandet..vid 15 åkte jag hemmåt och dusvha och sen packa och vid 16 kom emil hem och sen åkte vi ner med kissarna sen åkte vi vid 17 tiden..

Mamma och pappa hade gjort goda rullar med pepparotsgrädde och renkött..sen skålade vi för förlovningen och vi fick ett paket med ett fint vattenfall..super tack.. Vi åt god mat som alltid och sen blev det tv hela kvällen..


Av linnsan77 - 19 november 2009 20:00

Vi gick upp vid 6 och åkte till gävle sen tilllbaka hem och byta om till arbetskläder efs vi ska packa och bära och flytta...vi åt lunch på grillen.gott med hamburgare med strips och pucko..sen höll vi på till 15.30 Efter jobbet tankade jag sen hem och byta om och sen till karin emils mamma som fyller år..emil åkte tidigare efs de var slakt så vi sulle få mer älgkött..

Jag stannade på albert o herbert och hittade ett fint ljus och lite annat smått o gott till pappa efs de var farsdag och vi ska dit i helgen..

Vi åt god smörgåstårta sen hade karin gjort massa goda kakor, bullar och tårta..Åkte hem vid 20.30 tiden..


Av linnsan77 - 18 november 2009 20:00

   Fick sovmorgon och de kändes så skönt efs jag stänger..såg en vit hare utanför fönstret..vad roligt har aldrig sett det förrut..men den hade lite mörka fläckar i ansiktet..den skiftar tydligen från brun päls till vit..synd att jag inte hade kameran i högsta hugg..trodde de var en katt som sprang över gården..

HEla dagen på jobbet har gått till att packa ner saker i lådor efs imorgon bär det av från tomtebo till skolans lokaler..konstigt det känns men vad nytt och fräsch allt kommer vara..


idag ska älsklingen hämta ringarna :) sen ska han jobba hos poffen lite och jag stänger så jag ska köpa pizza till middag :) sen blir det ost och kex vid tv:n

Har tvättat kläder och diskat och packat inför stockholm för imorgon ska jag och min fästman åka till gävle sen till jobbet och sen till svärmor och fira henne som fyller år :)



Av linnsan77 - 17 november 2009 06:34

Idag öppnade jag , en av kollegorna är sjuk som gick hem igår på dan så vi ska ha vikarie idag..lär behöva imorrn me efs hon hade så hög feber som 39,2..hoppas de inte är svininfluensan.. 

Efter jobbet ska jag till hälsocentralen och kolla upp min astma sen till bollnäs och fixa naglarna men typiskt vi ska ju packa och flytta med jobbet på torsdag, fredag så de får bli korta denna gång...får fixa naglarna igen till dopet och inflyttningsfesten om 2½vecka...

Emil fixade upp tre garderober i garaget igår kväll och mollepanna var där och tog bort ett av elementen i garaget efs de sen ska bli gästhus i väggen intill..Sen blev de en massa myyys och idag efter jobbet ska han hjälpa poffen och imorrn me så jag får äta middag själv..stackarn vad han jobbar och sliter..men han vill det också..men jag fattar inte att han orkar..

Efter naglarna så åkte jag till lotta med familj efs emiol var där och så blev jag bjuden på god middag..supertack..gotti gotti..Ska hänga tvätt nu sen duscha o kolla dumburken :)

Av linnsan77 - 16 november 2009 19:42

Gick upp samtidigt och sen bar det iväg till jobbet..efter jobbet skulle jag på hörselkontroll och jag hade utmärkt hörsel..vilken tur trots skrikiga barn :) sen träffa jag emil och vi åt kinamat till middag sen blev det att åka och handla ngt till emils mamma som fyller år på torsdag..sen blev det banken som vi bokat tid hos vid 17.30..nu har vi tagit ett gemensamt lån till bilen så nu äger emil halva..och alla andra bankärenden är numera inte nordeas utan swedbank..

ska kolla tv nu

Av linnsan77 - 15 november 2009 19:30

Vaknade jätte tidigt och ändå la jag mig vid 1 för jag ville höra på webbradion hur det gick för martin när han körde mitt i natten på novemberkåsan..men vid 3 fick jag ett mess av emil att martin vann som junior och kom tvåa som elit..fan va kul..grattis..sen kom micke på 21 plats toatlt..riktigt bra med tanke på att hans kondition inte var lika bra..

Jag gick upp vid 8.30 och började med att säda ur garaget upp och sen tvätta av min bil..så fin och ren den blev..sen fixade jag här hemma och vid 14 tiden kom emil hem och han var helt slut..han hade sovit 3 timmar totalt så han var helt mörbultad stackarn..han såg så sjuk ut..han la sig och sov ngn timme sen gjorde jag middag och vi åt god fläskfile med den goda såsen jag förberett och klyftpotatis i ugn..sen pratade vi ut om mina bekymmer och nu känns det bättre och vi har rensat luften och sen la han sig en stund igen innan vi skulle se tv sändning från novemberkåsan.jag åkte till hedda och hämtade våra strumpor, underkläder och t_shirtar som kommit sen hem och äta äppelkaka och sen vid 21 la vi oss ..jag var helt slut jag me..

Natti

Av linnsan77 - 14 november 2009 19:30

Ja nu känns det bättre men imorrn hoppas jag att få mer bukt på allt som jag funderar på..

Gick upp vid 9.30 och började att göra en äppelkaka och sen basilika och vin och persiljasåsen till maten imorgon när älsklingen kommer hem..

Städade i huset och sen blev det att äta lite innan jag skulle till malin på filmkväll och ost och kex..fick höra att krille var hemma för de hade varit på fest och ingen kunde köra ner till falun..men han höll sig hos hult..

Vi kollade körslaget och sen hade hon gjort en god after eight kladdkaka som jag fick receptet på..gotti..sen kollade vi på en skräckfilm..och sen vid 23.30 åkte jag hemmåt i regnet..höll på att köra på en räv..usch läskigt..

Sen blev det sängen..var så slut..

Av linnsan77 - 13 november 2009 20:55


Idag hade vi fotgrafen på jobbet och alla barnen var med och det flöt på hur bra som helst..men det ska bli spännadne att se korten..jag gjorde ngn konstig min på alla korten..vet att korten från tidigare år blivit mycket bättre..

Pratade med emil snabbt efter jobbet och de skulle besikta hojjarna..väl hemma så värmde jag mat från frysen..orkade inte laga ngn mat..fick ingen ork eller lust till ngt...TRIST...

Orkar inte ta de nu men är lite less..varför säger jag bara..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards