Alla inlägg under maj 2010

Av linnsan77 - 16 maj 2010 09:15

Vi gick upp vid 8 tiden sen har vi fixat här hemma och vid 11 tiden kom hansolov och nora hit..han skulle mecka i garagaet..älsklingens fot var svullen och han fick gå med kryckor stackarn..Nora höll mig sällskap och kollade på barntv.själv satt jag med laptoppen..vid 12 kom de upp från garaget och vi kollade cross vm sen vid 13 gick jag och nora ut till fåren och vid 14 var jag jätte hungrig så ja och emil åkte til pizzerian och hansolov o nora åkte hemmåt..

Vi tittade sen på en wallander film och sen till middagen då vi åt sallad från igår och kyckling klubbor titade vi på avatar men inte hela för vid 22 var de 1½ timmekvar och då var vi så trötta så vi la oss men den är jättebra än så länge..

natti natti

Imorrn ska jag eventuellt gå på kör för första gången här i bollnäs :)


Av linnsan77 - 14 maj 2010 17:59

Idag fick jag inge jobb..men älsklingen gick upp tidigt som vanligt..

Jag hade en dröm om mamma..att hon var hemma i sängen och sen vaknade hon och sa jag måste ha sovit jättelänge...

Jag har städat lite sen blev de ut och promenera en sväng..

Grannarna från storstan har skaffat får..massor..men de bor inte här utan i stockholm så de behöver ngn som kan ta hand om fåren..

Jag har gjort vitchoklad pannacotta till efterrätt när svärfar och carina kommer över på middag..vi ska äta tacos..gotti..

Pratade me syrran hon blev erbjuden att vara träna på en kompis bröllop nästa sommar...

Pratade me papsen och han höll på att plantera om blommor på landet..vi ska dit nästa fredag..ska bli mysigt att åka dit..var länge sen jag var där..typ förra sommaren..

Lillan har kommit in två gånger idag med råtta..bläää

Imorrn ska vi upp tidigt då de är crosstävling i gävle..har gjort iordning pastasallad till lunch imorrn

 


Efter middagen gick vi en sväng till david och hälsade på dem ocg deras små får och lamm..gute får

    




Av linnsan77 - 14 maj 2010 13:59

     Det är konstigt väder ute..emil är ledig idag så vi ska planera buxborn och fixa i grönsakslandet och flytta rabarberna och två andra blomsterhäckar..

Vi gick upp vid 8 och jag städade av eftersom sara kommer hit i eftermiddag och ska äta räkgryta med oss..

Älsklingen skulle åkt o tränat i bollnäs men orkade inte..han har nu lagt klart alla golven i gästhuset..

Sara och jag gick en promenad innan vi fixade maten..till efterrätt hade hon gjort vitchoklad pannacotta med rabarber..jättegott..sen efter middagen kollade vi tv och kollade hus på hemnet..bl.a ett jättefint hus i Trosa för 11 miljoner..

Vi åt chips och vid 21 åkte sara hem..älsklinge somnade i soffan och sen ka vid oss vid 21.30 tidig kväll blev de..imorrn jobbar älsklingen..

      

Av linnsan77 - 12 maj 2010 14:30

Åkte in till stan vid 12 och simmade..träffade kusin nenna där..pratade med henne länge.sen simmade jag vidare och bubblade lite efteråt..sen blev det stannade jag på parkeringen vid scandic där de sålde billiga blommer ..köpte små pelagoner och en hängpelagon och en annan loten blomma att ha vid mjölkkannan..

Sen hem och fixa i trädgården..

Vi åt falukorv och makaroner till middag...

Det är kristi himmelfärdshelgen och ikväll åker alla till sina landställen..

Pappa ska åka imorgon första gången själv..att han inte väntar när vi kan så han inte behöver vara där själv..tur vi har fina grannar på landet..de är guld värda

        

Av linnsan77 - 11 maj 2010 14:30

Imorse ringde jobbcoachen igen och sa att hon var vismsig att vi skulle träffas i eftermiddag istället..så vid 16 istället..

Jag handlade 6 buxborn och sen blev de en sväng på stan och sen träffa jag henne..Hon verkade väldigt bra men har nog mycket på en gång..

Hon skulle rekommendera mig till det jobbet jag sökt igår på lekstugan..svärmor ringde mig om den annonsen som låg i tidningen förra veckan när jag var i stockholm så jag skickade in igår..

Stannade till på dollar och kollade om de hade tiara att ha nästa torsdag då de är förskolans dag på tellus och alla har temat prins prinessa..men de hade inga på dollar så gick in på karlssons och hittade där för 20 kronor :) och rosa kläder har jag hemma..

Har planterat jordisar och kryddor inne nu..


Av linnsan77 - 10 maj 2010 13:30

Idag ska jag träffa min jobb coach men hon ringde vid 9 och sa att hon var i stockholm så vi bokade in tisdag vid 9..

Har städat lite och tvättat en massa.åkte sen in och handlade på ica mat inför veckan..på torsdag ska sara komma hit och äta middag..emil ska köra cros trots att de är röd dag...

Jag räddade en lite mus från att lillan skulle fånga den..de är ju så gulliga..

Jag handlade nya halsband till missarna och sen en vacker blomma på mobackes och sen gjorde jag massa matlådor till mig om jag ska jobba i bollnäs..

Vikarieoolen ringde mig i morse men fick avboka för att jag skulle till jobbcoachen men så avbokade jobbcoachen..typiskt då kunde jag ha jobbat..

Till middag blev det fiskpinnar och mos..

    

Av linnsan77 - 9 maj 2010 21:15

Gick upp vid 9..känns tungt att lämna pappa nu..vill inte men han sa att han vill vara själv också det behöver han..
Vi packade och körde katja till tåget sen åkte vi  till kyrkogården och sen hem igen och åt korv med bröd til lunch..sen vid 14.30 tiden åkte vi uppåt mot bollnäs igen..

Vi kom hem vid 16.30 och älsklingen fixade med bussen och jag packade upp allt och sen blev de älggryta med potatisgratäng till middag.så mysigt att vara hemme med missarna igen..

imorrn ska jag träffa jobbcoachen..


Av linnsan77 - 8 maj 2010 21:15

Tur det inte regnade igår men de var kallt o ruggit ute men solen kikade fram lite när vi gick ut med kistan till graven..

men nu regnade de lite..emil o pappa hämtade norrlandsgänget på hotellet och katja o jag förberedde älggrytan med kokad poatis o sallad och hård bröd till de..vi åt gott vid 12 och sen åkte vi till kyrkogården så vi fick se graven idag igen innan vi körde de till flygplatsen..

Sen åkte vi hemmåt och emil skulle till ikea och köpa en skåpsdörr till köket i gästhuset så katja o jag följde me men var svintrötta..för att göra ngt annat, vi handlade lite annat bra att ha saker också  och vi köpte två nya bärbara telefiner på mediamart för de andra hör man så dåligt i och sen hem och vila lite innan middag..vi åt älggryta i repris ..ingen av oss orkade göra ngn annan mat...sen blev de tv och vi såg en bra film med pierce brosman..vi la oss vid tolv..


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards